Ingen PR på min brevlåda!

I morse fick jag två exemplar av dagens Upsala Nya Tidning – en i tidningshållaren utanför dörren och en i brevlådan längst ner i trapphuset. Det är två mer än jag brukar få och två mer än jag betalar för.

När jag kom hem upptäckte jag två små likadana klistermärken i färgerna orange, svart och vit – först en på brevlådan och sedan en på tidningshållaren. På klistermärket syntes tydligt ett svart N och ett svart T. Sedan var det en oval runt, som jag i efterhand, med lite god vilja, tolkar som ett U.

Det gjorde jag inte när jag såg lapparna. Jag fick dåliga vibbar och associerade av någon anledning till någon rasistisk organisation (vet inte om det var på grund av färgerna, teckensnittet, både och eller paranoja). Hur som helst tog jag bort båda märkena eftersom de inte ska sitta på vare sig brevlådan eller tidningshållaren, oavsett om det är UNT:s prenumerationslappar (som i alla fall inte såg ut så där för något halvår sedan) eller om det är någon organisation som vill göra PR på mina marker!

Om sus82x

Chefredaktör på Östhammars Nyheter, bloggar om tillvaron i allmänhet och redaktörskapet i synnerhet. www.osthammarsnyheter.nu.
Detta inlägg publicerades i Sus tycker till. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar